Sv: Mat etter trening
Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.
Jeg spiser aldri noe rett etter treninga, og har aldri gjort det heller. Har trent 5 -7 ganger i uka så lenge jeg kan huske.
Skjønner ikke helt den greia med at kroppen trenger det, for jeg trener ikke for å få enda større muskler (damer som ser ut som Scwartzneger: ) - jeg trener for å få mer energi, en sterkere kropp og stabil psyke, bedre humør (er nok litt adrenalin- junkie), og så trener jeg fordi det er sosialt 
Så lenge det fungerer for deg så fungerer det jo. Jeg snakket mest om hva som er fysiologisk optimalt for en som skal prestere til enhver tid. All bevegelse i en eller annen form gir deg energi, man blir sterkere osv osv. Ja, sikkert sosialt også hvis man trener på saltimer/senter.
Dette er etter min mening den beste form for "kukerundt" trening, og en som kuker rundt trenger heller ikke mat/næring etter trening.
Litt stygt sagt aktivjente, men hvis du slutter med kukerundt trening (sosial trening), så kan det hende du vil skjønne hvorfor kroppen din trenger næring i rimelig tid etter trening 
|