Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-12, 17:10   #18
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor er lettprodukter ikke bra?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg synes ikke du kan si at når man lever lavkarbo, så trenger man ikke tenke på kalorier overhode.

For mange er det slik, men ikke alle. Noen må være forsiktige med mengdene også. Men for de aller fleste så regulerer dette seg selv. Kaloririk mat er oftest fettrik mat, og de færreste av oss klarer vel å spise mengder av denslags uten å bli overmett og uvel.

Jeg har ikke telt kalorier en dag mens jeg har gått på lavkarbo, men vekten har gått jevnt og trutt nedover likevel. De få gangene jeg har lagt inn dagsplanen mim på diett.no ser jeg likevel at jeg ligger relativt lavt på kalorier, men det har på ingen måte vært tilsiktet. Men andre har jo mer problemer med mengden man spiser enn meg, så da er det vel mekanismer her også som trenger å gå seg til.

Yrla: Mener du at kroppen lagrer fett selv med minimal utskillelse av insulin? Hvordan foregår dette? Det kan godt være at du har rett, men alle bøker jeg har lest om temaet så langt sier nå det motsatte. Kan det være individuelle forskjeller her også?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat