Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...
Er på vedlikehold selv, vært det nå i mange måneder. Spiser omtrent som tidligere, har ikke tru på at å spise senere eller tidligere, smør ikke smør til egg betyr så mye.
Jeg varierer ca 1 kg opp eller ned, kommer på dagsformen.
Kanskje kroppen din er fornøyd med der du er?
Trener du mye? Eller hva slags type trening driver du? Når man er i vedlikeholdsfase er trening alfa og omega om du eller er frisk og rask UTEn alle mulige sykdommer osv osv.
4 dager i uken med Løping, sykling, svømming, roing, laaaange gåturer, spinning. Drit i disse gruppesaltimene i begynnelsen, de er stort sett bare tull og gir deg lite effektiv trening ut over å forbrenne litt kalorier da. Et hederlig unntak er crossfit training, intervallspinning. Når du har nådd målet så kan du ta corebar, dunbar, body-lobby pump og alt det derre greiene der.
Prøv dette i 4-6 måneder så vil du både bli strammere og etter all sannsynlighet ta av en kilo eller to også. Kanskje mer om kroppen vil.
Har selv gjort dette nå i ca 2 mnd på vedlikehold og resultatene er meeget synlige og jeg har i tillegg gått ned 2 kg.
Jeg er selvsagt frisk og rask uten sykdommer annet enn astma og allergi. Alt prat om stress av kropp, lagring av ditten og datten pga trening, jadda jadda, sikkert riktig det, men hardt arbeid funker nå det. Se på meg og min kropp i journalen min. From fat to fit vil jeg si. Ingen mirakelkur det, bare jævlig hardt arbeid kombinert med helvetes mye mat a la lavkarbo. Mat alene har aldri gjort noen fit.
Men hadde jeg vært deg så prøv et knallhardt, disiplinert program i 4-6mnd og se hvordan kroppen din er da.
Lykke til!
|