Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-12, 21:34   #195
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Oj, sann, Fedona - det der høres heftig ut! Jeg tror aldri jeg har hørt om PKU før. Så vondt som melkesyre er - og så ha det hele tiden...

Du har sikkert rett i at yoga kan være en bra ting. Jeg har gått litt på kurs - men ellers drevet det mest hjemme, ved hjelp av en matte og en god lærebok. Solhilsenen lærer man seg ganske fort, og får man tatt den 3-4 dager i uka er mye gjort. Resten av den lange serien ( i ashtanga, som er det jeg kjenner best til) kan man ta litt etterhvert, og velge bort de man ikke liker. Noen er fryktelig tunge og anstrengende, andre er deilige og tøyer veldig godt.. Poenget mitt er at du ikke behøver å være avhengig av et kurs (mange gode instruksjonsvideoer, også på nettet). Jeg reiser også mye i jobben, og en periode pakket jeg alltid matten i kofferten og gjorde yoga på hotellrommet om morgenen.. Men hør som jeg snakker - jeg har jo falt helt av og ikke gjort noe yoga siden tidlig i høst... Men nå vil jeg starte igjen!!

Tarato - du er ikke nederst på stigen, du er øverst!! Hurra! Åh, jeg kjenner meg igjen i alt det du skriver om følelsen når vekta går litt opp. Spør man de rundt seg, er det ingen som skjønner hva du snakker om. Det er jo alt det andre man er som betyr noe, ikke en halv kilo opp eller ned!! Men det sitter tidvis litt langt inne....

Jeg har hatt en flott helg. Gått nesten 3 mil på ski, i masse vind. Er sliten i kropp og sjel, deilig.... Og så har jeg bakt to lavkarbobrød fra pose. Møllerens, som var greit, og Lavkarbohusets, som var skummelt godt.. Så ja, jeg har spist litt mye brødmat...

Ny uke, jenter. La oss spise vår mat, trene vår trim, leve vårt liv og ha det bra - og ikke bry oss så mye om noen tall på en elektronisk dings....

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat