Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-12, 22:16   #199
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Da har jeg bestemt meg for å teste en periode uten meieriprodukter og kunstig søtning. Jeg har hatt mye migrene i det siste, og det var en av grunnene til at jeg sluttet med karber, for å slippe denne.. Vekten min står dessuten bom stille, derav denne tråden

Så... noen andre som har gjort dette med resultater?
Blir spennende å se hvordan måltidene mine blir fettvis uten rømme, ost og fløte. (Jeg bruker sojafløte og sojayoghurt, som nesten ikke inneholder noen karber, men kanskje det er denne jeg får vondt av?)

jeg følger deg Åssi, og vil gjerne høre hvordan det går. Jeg plages også med migrene, sånn nesten litt hver eneste dag. Er blitt bedre etter jeg begynte på LK, men vet ikke om det er kosten eller oppstart av forebyggende medisin som jeg begynte med i noe samme tid. Jeg har redusert melkeproduktene, sånn at jeg spiser litt ost, kan ta litt rømme, bruker nesten ikke fløte i maten lengre. Før hadde jeg fløte og ost i ALT. Jeg reagerer med migrene på mat, typisk rødvin f.eks men har funnet en type som jeg ikke får det av. Videre slår mørk sjokolade ut; det er ganske nytt tror jeg. Hvertfall slår det ut hvis jeg har litt sånn migrene i emmingen. Er også rimelig sikker på at pepsi max ikke er så bra heller, og jobber videre med den. Ellers greier jeg ikke å sette fingeren på noe som slår ut og som kommer fra kosten. Fra før i verden husker jeg at potetgull ala type med redusert fett (husker ikke hva den heter) alltid ga migrene. Nå er jo den ikke et problem lengre, men jeg husker det fordi en lege lo av meg da jeg fortalte det. Mat slo ikke ut sånn sa han. Jeg unnskylder ham og hans uvitenhet med at dette var lenge før forrige årtusen. Men reker da Anarko; det har jeg aldri hørt om før. Det viser bare hvor merkelig vi er skrudd sammen tenker jeg. Andre ting som virker inn på migrenen min er lite/manglende/dårlig søvn, stress selvfølgelig, sterkt sollys, vinterkald luft mot et hode uten lue. Sånne helt daglige ting i grunnen

Så tilbake til melkeprodukter og suketter: jeg har ikke merket det helt store etter reduksjon av melkeprodukter, og heller ikke etter jeg kuttet sukettene i teen. Men jeg tenker at alt monner og drar, og det blir sikkert bedre. For meg var det lurest å trappe ned og ikke slutte brått - på den måten ble hodet med på veien også og jeg slipper å savne noe.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat