Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-12, 18:51   #10
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Å nei! Brev fra legen vedr. for høyt kolesterol

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er greit å ha høyt kolesterol, men 6.9 i "usunt"kolesterol hadde ikke jeg turt å overse ihvertfall.. Det er vel ikke nødvendig å slutte med ketogen kost og jeg hadde heller ikke tenkt på statiner, men kanskje sjekket ut lista Yrla la ut og roe ned fettet litt? Bare litt? Kanskje det hjelper..

Jeg tror det kan hjelpe mye å bare tilføre mer omega3 / jobbe med omega-balansen også? Altså ikke nødvendigvis redusere fettmengden, men velge litt andre fettkilder, kanskje. Det er min plan dersom mine kolesterolprøver kommer tilbake med dårlig nytt, i alle fall. Jeg hadde ikke latt meg skremme fra eggene mine, men spedd på med en skje tran og mer fet fisk.

Tilføyelse: Og spirulina inneholder en del omega3 tror jeg, om man skulle ønske å supplere med sånn trendy supermat!

Sist redigert av Rin : 14-02-12 kl 19:00.
Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat