Sv: Å nei! Brev fra legen vedr. for høyt kolesterol
Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.
Det er nok et slikt "standardbrev" jeg har fått tilsendt ja - øverst står det Norsk Elektronisk Legehåndbok/kostråd,,,
Jeg var sist og tok full check-up i juli 2011 og da var alt bare fine greier.....merkelig at ting har gått så galt såpass fort på akkurat det samme kostholdet som jeg har hatt i over tre år nå....
Nei, jeg tok ikke slike prøver før ketolyse, har alltid vært frisk som en fisk (utenom for lavt stoffskifte da)
Hvis stoffskiftet ikke er regulert skikkelig, så vil kolestreolet stige. Lenge siden sist du tok stoffskifteprøver?
Min TSH steg og steg og la seg rundt 10 i flere måneder. Kolestreolet steg også i denne perioden og jeg fikk "trusselbrev" om at legen ville ha meg på statiner. Fikk høre (ikke fra leger) at både dårlig regulert blodsukker ved diabetes og dårlig regulert lavt stoffskifte vil føre til at kolestreolet stiger.
Jeg takket nei til statiner; nok galt med kroppen min om jeg ikke skal stappe i meg ekstra. I stedet har jeg tatt store mengder d-vitaminer og jern (ikke på samme tid som Levaksin, selvsagt). Det førte til at kroppen min godtok en økning i levaksinmengden og nå er TSH fin og kolestreolet pent tilbake på plass.