Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-12, 02:36   #206
Tante Bob-Bob
Nytt Medlem

Tante Bob-Bob sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Tante Bob-Bob er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Spis mindre og oftere. Om du normalt ønsket deg 2 karbonader så spis 1. gjør det med alt du spiser. Spis hver 2. time. forekseksempel klokka 8-10-12-14 osv. gjør unna ditt siste måltid for dagen klokka 18. Blir du sulten seinere på kvelden, så drikk et glass helmelk, seintseint...det er fett og kalorier og proteiner i den, så det stilner sulten. Jeg har nettopp begynt på min slankekur, men har gått ned 6.7 kg på 4 uker. Unngå brød og poteter, selv om du ikke skal ha lavkarbo. Bytt ut brød med Ryviita knekkebrød og fyll dem med hvitost, kjøttpålegg og grønt; men aldri brunost. Drikk mye vann før og etter de knekkebrødene for de er heavy stuff for magen. Jeg laget meny for en mann som veide 136 kg for 2 år siden, han hadde diabetes og hadde sittet i en stol i 2 år med vonde hovne bein og var svært syk. Han spiste som jeg anbefalte ham og handlet inn de matvarene jeg rådet ham til, og han tok av nesten 50 kg. Ryviita var hans faste brødmat, men kun til frokost. han ble frisk og kunne slutte med insulin og begynte å jobbe igjen i dykkeryrket. Så dette funker for de som ikke går på lavkarbo og ikke skal inn i ketose og som også går best ned på mindre kalorier. Vil også anbefale Sizematters siden, hvor du kan skrive inn det du spiser, så du får holdt øye med at du får i deg nok kalorier.Der er det en søyle som viser hvor mye fett og proteiner og kalorier du har fått. Det betyr bare at du må veie mat i en ukes tid, inntil du vet hva et egg veier og hva en banan veier osv. Har du veid et ryviitaknekkebrød så vet du hvor mye det veier en gang for alle. Det er bare kjøttstykker og fiskestykker man trenger å følge med på. Ikke at du må, men det er morsomt og oppmuntrende. Du har ikke så lang vei som meg å gå, så dette vil fungere fint for deg. Regner med at om du er flink så går det ned ca 2 kg hver av de 2 første ukene, kanskje også den tredje...så begynner det å stabilisere seg når man er ca 1 mnd inn i slankingen. Da kan du holde vekta om du bare skjeier ut EN dag i helgen. Lykke til! Hilsen meg som er 88 og skal ned til 64. 174 høy :-)

Tante Bob-Bob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat