Tråd: Stoppet opp
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-12, 12:37   #5
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Stoppet opp

Opprinnelig lagt inn av xlittlemushroomx, her.

Hei, jeg har holdt på i ca 10, så har ikke kommet så langt. Men den første uke gikk jeg ned 2,5 kilo, men nå har jeg stoppet opp, har ikke skjedd noe på 3/4 dager, rett og slett gått opp 0,5 kilo. Er det noe jeg gjør galt?
Dessverre er jeg ikke 100% sikker om jeg er i ketose, noen som også kan fortelle meg hvor jeg får tak i disse tingene som viser om du er i ketose eller ikke?

Hei!

Stillstand i vektnedgang snakker man ikke om før det har stått stille i minst en måned.

Så lite som 0,5 kilo er en helt normal dag-til-dag-variasjon for kroppen. Mange av oss har et sånt normalsvingningsrom på 2-3 kilo - det betyr IKKE at du spiser eller gjør noe galt, bare at din helt normale kropp gjør helt normale ting. For eksempel er det vanlig å gå opp eller stå stille rundt eggløsning eller menstruasjon, ved sykdom, stress, bruk av visse medikamenter, ved for lite eller for dårlig søvn, osv.

Det er viktig å se på tallene over lengre tid. Selv om du har svingt opp 500g akkurat nå, har du likevel gått ned 2 kilo på ti knappe dager. Ikke heng deg opp i dag-til-dag eller uke-til-uke tallene - se heller på månedssnittet. Og bruk gjerne målebånd - man kan godt krympe selv om vekta ikke sier noe om det.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat