|
Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi
Opprinnelig lagt inn av Tricky
Lurer på et par ting
Hvorfor står det at man bør spise minst 4 egg pr dag? For min del hadde det betydd at nesten halvparten av proteininntaket mitt ville bestått av egg. Og det blir vel ikke helt optimalt i lengden?
Og hvor får man kjøpt produkter av innmat? (Hva slags butikker og helst hvor disse er i Trondheimsområdet..)
Jepp. Ellers vil jeg absolutt si at denne måten å spise på passer meg ypperlig 
Grunnen til at egg anbefales så sterkt, er at de har noen av de beste proteinene vi kan få i oss... og fordelingen av næringsstoffene er bortimot optimal...trenger bare en liten justering med tanke på fettet...
Husk at du kan bruke 2 hele egg, og 1 eggeplomme... for det er eggeplommen som har de beste næringsstoffene...
Når det gjelder innmat, ja så finner du det i leverpostei, på Mega, Ultra osv har de f.eks lever i frysedisken til ca 40,- pr kilo, spekk til ca 50,- pr kilo, lungemos finner du i de fleste butikkene, smaker godt med bl.a. løk, hvitløk og hakkede tomater samt krydder, blodpudding finnes også i de fleste forretningene... Spiser ikke lenger blodpudding selv, for jeg var så vant til å spise det med sirup på....og har ikke funnet noen annen måte å servere dem på som jeg liker...
|