Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-12, 16:56   #13
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Jeg trenger MASSE hjelp og tips! Vær så snill

Om du satser på ketose, så er dette noe som først virker skikkelig om man har lange perioder i denne tilstanden. Man kan ikke skeie ut en gang i uken med vanlig pizza, helst ikke mer enn et par ganger i året.

Spiser du masse karbo 1 dag, er sannsynligvis all vektnedgang hemmet i alt fra en halv uke, og opptil flere uker. Det har med måten ketose fungerer å gjøre, les deg opp om det. Masse info her inne

Det er totalt forskjellig fra lavkaloridietter, der kroppen ikke slår på en bryter og ødelegger de neste dagene på lavkalori, etter en sprekk. Grete Roede har "kosemerker", men dette funker ikke med ketose, man kan ikke spare opp karber og så bruke hele kvota på en gang, man må spre de utover for ikke å gi kroppen insulinboost og fettlagring.

Du risikerer til og med å legge på deg av fettet du spiser i de påfølgende dagene.

Sprekk ødelegger en dag på lavkalori, det ødelegger i ukesvis på ketolyse. Sier seg selv at du aldri henter deg inn med en pizza- og godis dag hver lørdag. Men det finnes gode lavkarbopizzaer Så det er lettere å kose seg uten dårlig samvittighet.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat