Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-12, 13:53   #214
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Titt titt – her er jeg også. Har vært inne og lest de siste dagene, men ikke rukket å skrive. Lørdag formiddag er en god dag i så måte – da kan en «ta igjen» det forsømte.

Gårdagen var en nedtur vektmessig sett – 300 gram opp. Egentlig som forventet; tirsdag spiste jeg meg altfor mett til middag og det gjør noe med hele meg det. Vet ikke hva, men når jeg spiser meg for mett øker for det første suget etter «noe», og vekta øker alltid. Utslaget på stixen blir også blassere, hvis det da ikke forsvinner helt. Sjekket vekta i dag også, og da var ukens ekstra påslag + 100 g til borte og jeg kan markere 3 kg nedgang siden 1.januar. Ikke akkurat noen rasende nedgang, men dog ned. Velger å endre tickeren til dagens vekt for å gi støtte til motivasjonen for den kommende uka.

Velkommen inn til oss Festina lente: dine punkter er veldig samsvarende med mine ser jeg, så vi vil nok ha «glede» av hverandre ja. Når jeg leser svaret ditt til tante Bob-Bob blir jeg enda mer kjent med deg – og meg selv Ja… unntatt punktet om en kg ned på en uke da…

Velkommen til deg også tante Bob-Bob. Opplegget ditt virker veldig bra, og særlig hvis det fungerer for deg (og han mannen) men jeg spekulerer i hvorfor du anbefaler å spise annenhver time? Uansett om man er sulten eller ei også?

Enig med deg Severina om kostholdet før i tiden. Legg gjerne til at de fleste den gang hadde fysisk arbeid og ikke som i dag da de fleste sitter på en stol og stresser. Jeg spiser ikke frukt (på grunn av allergi) selv om jeg kan spise melon og banan. Prøver heller å holde søtsuget borte gjennom kostholdet generelt, men har kanskje ikke funnet løsningen? Jeg opplever aldri å bli fristet av kaker, sjokolade lengre, slik jeg ble før. Ikke før jeg kommer hjem, sliten, «lyst på noe godt» - sikkert for å belønne meg selv, eller også trøste meg selv. Til helga nå laga jeg sjokolade av cocosa og 86 % sjokolade, og det er veldig greit at de står i kjøleskapet i fall fristelsen skal bli for stor. Det som forundrer meg at lysten på dem er større når jeg ikke har dem, enn nå da de står klar til spising. Og du…tickeren endres ved å klikke på din egen og så skrive inn passordet på tickersiden. Når du har lagt til nye tall og klikket på next går du tilbake til forumsiden og oppdaterer ved å trykke på F5 – og voila: tickeren er oppdatert. Alternativt kan du gjøre som meg da jeg sleit - jeg laga en ny.

Gratulerer med 72-tallet Jojomesteren! Det er deg vel unnt! Du imponerer meg stort med all den skigåingen din! Heier på deg slik at du når målet ditt om 200!! km på ski. Spennende at du opplever mer vektnedgang med mer kh; har du ca peiling på hvor mange gram du ligger på i fordelingen pr dag?

Velkommen tilbake Cyan: synd å høre om oppgangen, samtidig som jeg tenker så bra du er klar over hvorfor. Gratulerer med innmelding på treningssenter, gratulerer med nakkeskinnstaket. Håper å se mer til deg her også, særlig på litt dårligere dager (der er jo jeg den beste ikke sant…..)

Jeg tenker jeg skal se om jeg kommer meg ut en tur. Sola er borte, skyene er tilbake og hvis jeg har på mørke solbriller så kan det dempe påvirkningen på hodet? Dessverre blir jeg verre av trening når jeg har sånne dager så jeg vet da hvordan ettermiddagen og kvelden blir. Frisk luft er sikkert bra lell.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat