Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-12, 18:43   #102
amritam
Medlem

amritam sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg synes denne diskusjonen her er ganske så viktig. Vi er på et lavkarboforum hvor mange av medlemmene eksperimenterer og lager og med glede deler av sin kunnskap til glede og berikelse for oss andre. Men ved å dele oppskriftene her, så gir man samtidig fra seg rettighetene. Og dermed oppleve at andre bruker oppskriften uten å kreditere opphavsmannen/kvinnen. Så da har man et dillemma. Mange her inne har fått til å leve på lavkarbo takket være de som deler av sin kunnskap. Men om man til stadighet opplever at oppskriftene blir "lånt" uten å bli kreditert så vil man kanskje slutte å dele oppskriftene med andre medlemmer? Altså står en viktig del av forumet i fare for å bli svekket.

Strengt tatt gir man ikke fra seg rettighetene i og med at det ikke finnes noen rettigheter å gi fra seg, men jeg forstår at man kan havne i et dillemma. Hvis man har planer om å tjene penger på oppskriftene sine og er redde for at andre skal komme en i forkjøpet, er nok det smarteste å holde dem hemmelig til man har publisert dem i den form man ønsker for å tjene penger.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat