Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter
Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.
Du skriver godt her, så dette må siteres Å gi referanse eller kreditere hvor en får inspirasjon fra, kunnskap fra, informasjon fra, tips fra -ser jeg på som en selvfølge, uavhengig lovbestemmelser vdr copyright eller ikke. Dette har for meg mye med troverdighet, integritet, respekt og tyngde å gjøre. En ting er å dele oppskrifter med venner, familie etc, men å ikke referere når dette legges ut på blogg -med den hensikt å tjene penger, er noe annet. Fotballdamen tjener godt på bloggen og alle oppskrifter hun legger ut (annonseinntekter, hver gang det trykkes på linken til en klesleverandør ol fra bloggen, er prosenter inn på konto m.m.).
Det er fantastisk og kjempeflott at "kokkene" her inne og ellers på nettet vil dele sin kunnskap "out there", trampeklapp for det og da er også viktig å vise respekt for det.
At bloggen blir diskutert i ulike fora på den måten den gjør, har nok også mye med bloggens tema å gjøre. Type blogg kan nok uten tvil kategoriseres som "rosablogg", der fokus er "overfladiske" ting. Det hadde vært malplassert om man kritiserte kjøpevanene eller neglene til Cecilie (fristende lavkarbo) eller noe i den samme gaten til Espen Rostrup. Tema og type blogg fordrer og "lager" eller konstruerer også respons fra lesere, kritikere, media, fora, kunder osv.
Hei, jo vi har diskutert - eller drøftet det - løst tidligere å lage en LAVKARBO.NOs beste oppskrifter. Så send meg en PM om det, og kopier gjerne HP. mvh Jan