Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.
Liker holdningen din Albatross, til hva andre må mene om at du tar med egen mat. Skulle ønske jeg var like tøff - sukk. Skal i bursdag i dag, og vet det er masse kaker. Som jeg overhodet ikke kommer til å bli fristet av, men som jeg må smake litt på. Jeg bruker å ta et lite stykke, kline det godt utover fatet og så spise saaaaakte. Og prate myyyye. Og drikke mye kaffe. Velger alltid bløtekake pga det er det minst mel i (som magen ikke tåler) og fordi den kan klines mest utover. Hva gjør dere andre hvis dere må?
Artig å se at flere er på SDS i tråden. Sikkert veldig greit å vite hva en skal spise. Ser flere er lei; det blir jeg og som spiser "hva jeg vil".
HVa er problemet? Du tåler ikke mel, ergo , du kan ikke spise noen av kakene, ergo, du har med medbrakt eller står over! INGEN skal sende meg skråblikk om ikke jeg tar kake, jeg har aldri vært noe glad i kake (kun de jeg lager selv), og nå er det lettere enn noen gang å si nei, sier bare at jeg ikke er så glad i kake og står over. og ingen kan tvinge deg til å spise kake heller.......... så den problemstillinga hvis dere må , kan du rulle vekk! 
Men skjønner at noen synes det er vanskelig altså! 
Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.
Alle i min familie og omgangskrets vet hvor store anstrengelser jeg gjør meg med kosthold og slanking, så fra den kanten får jeg sjelden kritikk uansett hva jeg foretar meg på matfronten
Med tanke på reisingen må jeg nok ta en evt SDS-periode utenom sesong eller ila ferien. Når det er sesong sitter jeg mye i bilen, og har lange arbeidsdager slik at jeg kommer til hotellet etter matserveringen er stengt. Enkelte dager forlater jeg også hotellet før frokosten starter Greit med nøtter, kjøttpålegg og litt ost i bilen da! Ikke enkelt med frysing/kjøling heller siden jeg vanligvis er på "turne" 1-2 uker i strekk. Men er fortsatt innstilt på å prøve til sommeren
Skjønner at den blir litt vanskelig ja! MEN!! Det som egentlig er hoved poenget med sds, er jo kalorimengden i ferdig maten, så om du kniper litt på de store kalorisnikene og spiser mindre enn vanlig er det borti noe av det samme.... Måltidene til sds er ca halv porsjon av det jeg spiste før, men blir driiiitmett av det nå Men er vanskelig, derfor jeg tok den lettvinte veien .... 
|