Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-12, 10:13   #232
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tarato: Jeg har vært veldig overrasket over hvor mye kh jeg tåler, og fortsatt være i ketose. Men Torkil sier i boka si at det er mange som tåler 40-50g hvis de har vært i ketose en stund. Så det kan godt hende at du bare gjorde det riktige i går? Hvordan føler du deg (utenom ryggen, altså)? Er det en ubehagelig dagen-derpå-følelse etter en kh-bonanza, eller et bra energinivå? Jeg syns dette er litt spennende. Ser det er mange her inne som ligger på under 20 g i årevis. Men jeg finner ikke mye i litteraturen som støtter det, 20 i innledningsfasen, ja, men så kan man øke, helst doble det etterhvert.

Og jeg tror det har mye sammenheng med fysisk aktivitet. 20 km på beina er mye - kjempebra!! Har veldig stor tro på å gå. Bruker hele kroppen uten å utsette den for harde støt, sjelen kan nyte vær og vind og omgivelser.... Jeg går mye om sommeren. Prøvd å løpe litt, men får så vondt i knærne av det .

Lykke til med solhilsenen - jeg skal jammen ta den i dag jeg og!

Severina: Hvordan har du det i dag?? Jeg spør av ren nysgjerrighet. Vi skal alle dit i blant, i en situasjon der karbohydratene raser på. Det er så mange som beskriver at de blir skikkelig dårlige - ble du det? Eller er det litt "skremselspropaganda?". Jeg innbiller meg at jeg ville tålt det bra, reagerer mer på sukkererstatningene....

Har det overraskende bra i dag. Sovet veldig godt i 9 timer . Tror jeg skal prøve meg på en kort skitur etterpå. Noe av det beste i går var en stor kopp kakao (tagatesse) med krem. Og underveis supplerte jeg matpakka med 3 biter vanlig sjokolade. Det ble nok mye kh i går, men i følge kaloritelleren forbrant jeg 3700 kcal på turen . Tror ikke helt på det, da.... Det kjennes god idag, har tenkt nøye etter og tror aldri jeg har gått 37 km på en dag før - ny pers!

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat