Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-12, 15:17   #771
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg vet ikke om det er dumt å spise Atkins barer, men jeg har lest at den første mnd bør man bare spise "ren" mat, og ikke noe kunstig søtningsstoffer... Men jeg har aldri spist en sånn bar selv, så jeg vet ikke akkurat hva som er i den. Men 2 kh pr 100gram eller? Det var jo sinnsykt lite da... Kanskje andre vet...

jeg stoler ikke på antall netcarbs, de har ikke regnet med maltitolen da, men noe av den opptaes i kroppen så det er rett og slett juks. Noen opptar mye i tynntarmen og får blodsukkerstigning, andre opptar mindre der og får mye magesmerter fordi bakteriene i tykktarmen nærer seg av sukkeret. Maltitol er ikke et "ikke-energigivende" søtstoff og burde derfor ikke betraktes som et selv om de som tjener penger på det vil ha deg til å tro det. Om du vil kjøpe sjokolade er tagatosesjokoladen bedre med tanke på blodsukkerstigning og karbohydrater. Den mørkeste er da det beste alternativet, også smaksmessig, etter min smak