Sv: Overvekt og fedme er ikke en sykdom!
Dette blir litt som "høna/egget" - diskusjon. Har jeg selv ødelagt kroppen, slik at den ikke tåler sukker - eller var det slik at min kropp tåler sukker dårligere enn andre helt fra begynnelsen av?
Hvis Kari J. trener på seg en skade - kan hun da forvente å få helsehjelp - kanskje til og med operasjon?
Dersom jeg spiser feil - og jeg vet ikke hva jeg gjør, men jeg blir så syk at jeg trenger behandling. Resultatet av sykdommen er at jeg blir tjukk - kan jeg da forvente å få helsehjelp - kanskje til og med operasjon?
Litt hypotetisk spørsmål - men det er omtrent like saklig og jeg skjønner også at dersom jeg begynte å løpe 2,5 mil om dagen så ville jeg også bli tynn, men jeg har ikke kropp til å løpe 2,5 mil om dagen. Det greier jeg ikke. Kall meg lat - men jeg har andre egenskaper som jeg bruker til noe samfunnsnyttig. Ja, jeg vet nå at jeg har en svakhet i kroppen som krever behandling - og heldigvis slipper jeg operasjon. Jeg er på vei og trener jevnt og trutt - helsa er på topp og jeg er altså nå Bare tjukk Jeg har papirer på det! Kan jeg få lov til å slanke meg i fred? Uten å bli tråkka på tærne av hun Kari J.?
|