Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-12, 17:38   #3
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Noen (av mange) for:
Ren og naturlig mat, de fleste spiser mye mindre tilsetningsstoffer.
Mange øker inntaket av grønnsaker. Og mange spiser flere typer grønnsaker enn tidligere.
Matglede, matlagingsglede. Mange lærer seg å lage mat fra grunnen av eller lager oftere mat fra bunnen av.
Selv har jeg begynt å spise lever, lungemos og flere deler/kjøttstykker fra forskjellige dyr - ikke bare brystfilet av kylling, renskåret svinekjøtt...

Jeg kjøper med kraftbein og koker. Masse gode næringsstoffer i kraftbein. Har også lært meg å koke kraft av rekeskall og ha som base til fiskesuppe.
Altså kan det være en bedre utnyttelse av ressursene våre. Mange spiser også rester til frokost/lunsj. Og kaster mindre mat. I Sverige er mange opptatt av å kjøpe kjøtt fra gresspisende kuer og økologisk kjøtt. Og nærprodusert mat. Kan argumetere med at det blir mindre utslipp pga kortere transport.

Inntaket av sukker går kraftig ned. Det er alle enige i at er et gode
Inntaket av korn går ned. En lenke til til P. Jåbekk - som gjør at du kan argumentere for at det er bra

Om man spiser lavkarbo på en god måte, så slipper man blodsukkersvingingene mange ellers sliter med. Ikke alltid så lett å få spist hver 3.-4. time

Du kan jo lete litt mer hos Jåbekk, se litt hos kostdoktorn.se og de bloggene han lenker til.

Lykke til.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat