Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-12, 19:13   #45
doLL
Medlem

Medlem siden: Feb 2012
doLL er på en erverdig vei

Sv: "Kur" for diabetes

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg tror du må gi det hele litt tid; satse på og få fastende blodsukker ned under sju i første omgang.
Min første føling på 3,3 kjentes skikkelig ille etter at kroppen min trodde at den skulle ha adskillig høyere blodsukker (hadde HBA1c 12,6 da diabetesen ble oppdaget).
Jeg vil tro at om ditt fastende blodsukker ligger på 8-9 og skyter i været et par timer etter mat, så bør du øke den sentvirkende insulinen. Jeg ville pratet med diasykepleier om det. For meg er det best og dele det i to; jeg tar 8 enheter om morgenen og 4 enheter om kvelden, da holder blodsukkeret seg fint døgnet rundt og HBA1c er nå nede i 5,8.
Jeg kjenner ikke til hvordan lamictal+neurontin virker på blodsukkeret, men levaksin påvirker faktisk insulinbehovet, men i liten grad da.
En uke er kort tid, når kroppen innser forandringene så vil det nok gå lettere, men om du har gått med blodsukker på 25-30 over lang tid, så ville jeg ikke minket insulinmengden før blodsukkeret normaliserer seg.

En annen ting; du sier du tar av og til 6-8 enheter NovoRapid mellom måltidene; jeg brukte også NovoRapid tidligere, og fikk streng beskjed om at NovoRapid skal tas MED mat og aldri uten mat.......

Har alt økt nattdosen min med levemir med 5 enheter.Utrykkte meg litt dårlig and lamictal og neurontin.Det er to forskjellige medisiner,førstnevnte er stemningsstabiliserende(anti-depr.)og neurontin skal dempe nervesmerter.
Men ok,da vet jeg det om levaxin iallefall.

Lurer på om dette med novorapid med og uten mat er individuelt.Har brukt det i flere år og aldri blitt fortalt om dette.Kan sette en god stund før,hvis det er høyt mellom måltider som sagt,eller en tid etter mat hvis det er lavt i forkant.Ikke hatt problemer med det

Men ja,skal ikke senke dosene noe mere for øyeblikket,og har ganske stor tro på dette med at kroppen fremdeles skiller ut sukker.Finnes en forklaring på det meste

Dere er supre!Takker igjen for flotte tilbakemeldinger