Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Høres ut som om du må lavt i kh for å være i ketose, Tarato - hvis evig sult er et tegn på at du er ute. Og det er det kanskje? Eller er det bare at det å spise kh trigger behovet for mer? Akkurat DET kan vel de fleste av oss bekrefte...
VSB - skjønner godt at du lar vekta være litt - selv om det er spennende for oss andre å lese om hva slags reaksjoner sånne utskeielser gir !
Jeg fortsetter nå på min vei med litt mer kh og så mye skigåing jeg klarer. I dag ble det drøye to mil, dvs nesten åtte mil på fire dager. Godt i rute til mitt hårete mål om 200 m på to uker! Men nå er det varsla regn og kuling framover, så da får vi se hva det blir til. Er i ferd med å synke inn i feriemodus, endelig , men vet at jeg må gjøre en del med jobben i morgen. Det er greit, så lenge jeg kan styre det litt selv - og styre det fra hytta!
I dag spiste jeg en liten eske rosiner fordelt utover turen. 33 g kh. Og ikke akkurat langsomme..... Men det ga masse god energi, og jeg brukte dem garantert opp. Kcal-telleren påsto jeg forbrukte 2000 på turen, det tror jeg altså er altfor mye, men det var helt sikkert mer enn den rosinpakken. Fungerer det sånn at man kan spise litt raske karbohydrater under trening, så lenge man bruker dem opp helt - og så fortsatt være i ketose etterpå . Skulle nesten tro det... Men her har jeg verken stix, målebånd eller vekt . Ganske deilig...

|