Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Idag har jeg og vinterferie, men kun en dag. Hyggelig å gjøre noe sammen med ungdommen når han har skolefri 
Jojomesteren: når jeg fråtset i fastelavnsboller på søndag fikk jeg igrunn ingen reaksjon. Dvs etter den første bollen hadde jeg vondt i magen en halvtimes tid, så var det greit. Det som ble litt ubehagelig var at jeg fikk mye luft i magen antar at det var pga gjær....... Så jeg tror igrunn at jeg helt fint kan spise sånt, men at når jeg ikke gjør det på en stund så reagerer magen litt der og da.
Når du skriver om trening og karboforbruk så mener jeg at jeg nylig leste om en toppidrettsutøver som spiser lavkarbo, men som under konkurranser spiser karbo, fordi de gir umiddelbar energi og uansett brukes opp mens han konkurrerer. Så det er vel ikke ulogisk at du kan gjøre det samme, og at det ikke betyr noe for ketosen? Og høres deilig ut m skiturer, regn m at du forbrenner mye når du er ute lenge, skigåing har den effekten
Selv er jeg ikke i ketosen, har aldri oppfattet det som nødvendig for min del. Forsøker å ha en fordeling på ppp mot 80% fett, men når som regel ikke helt det. Samtidig som jeg også fokuserer på kalorier, fordi det lett blir for mye av de når det skal være så mye fett.
Tarato: du skriver om størrelse på porsjoner og jeg tror du har et viktig poeng der. Og jeg har blitt mye mer bevisst på hvor mye jeg putter på tallerkener, fordi jeg vet at jeg gjerne spiser det som ligger der, selv om det er for mye. Jeg øver meg på å stoppe når jeg er mett, også om jeg ikke har spist opp alt..... Selv om det går mot all barnelærdom både mot de sultne barna i Afrika og folkeskikk ifht å spise det man har forsynt seg av..... Og siden mat ofte er omsorg, føles det delvis frekt å ta lite "du er ikke glad i meg som ikke vil spise maten min". Alt dette er mer eller mindre ubevisste mekanismer som jeg forsøker å bevisstgjøre meg selv på. Og det funker, jeg greier fint å spise mindre porsjoner og fortsatt bli mett.
Cyan: takk for tips om helgekurs i yoga, skal se på det. Likevelntror jeg at for å få full effekt så bør jeg trene det jevnt under unstruks, er så ufattelig dårlig til å piske meg sjøl. Både t å ta meg sammen og trene hjemme men og til å trene nok når jeg må motivere meg selv....
I dag prøv jeg kaffe m cocosa for å øke frokostens fettandel, men er ikke sikker på at det frister til gjentakelse. Ble litt halvkvalmt.....
Ha en fin dag, damer 
|