Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-12, 17:42   #56
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: "Kur" for diabetes

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Lavt blodsukker når man trener er veldig vanlig forutsatt at man har tilstrekkelig insulin i kroppen. Insulin er bortimot dønn nødvendig for å senke blodsukkeret. Har man ikke insulin i blodet vil trening fortsatt få leveren til å spy ut glukose nettopp for å motvirke dette blodsukkerfallet, og man vil få høyt blodsukker. Hard trening kan -som så mye annet- være tricky business for oss diabetikere. *sukk*

Jeg bruker 32 enheter Levemir 24-timers insulin hver kveld, og tar hurtigvirkende til de måltider som måtte kreve det. Hvor mye jeg tar har jeg ikke voldsomt god kontroll på, men en 20-25 enheter til et vanlig måltid er nok ikke så voldsomt lagt fra det jeg trenger. Nå skal det sies at jeg er ganske storspist da, når jeg først setter tennene i noe godt. ^^,

Veldig nyttig informasjon

Ok,ser dosene dine er noe høyere enn mine.Men du har stadig vekk klart å gå ned i vekt?Lurte på,hvis du har annledning engang,om du kunne beskrive et måltid og den beregnede dosen til akkurat det?
Føler meg helt ny med alt,selv om jeg har hatt sykdommen i mange år

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat