Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-12, 23:33   #18
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange karbohydrater er det i denne? (Atkinssjokolade)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Å himmel, det er en stund siden nå - og hukommelse, hva er det ?
Jeg smeltet den i hvert fall i en sjokoladesmelter, hadde i litt stevia pulver (mener å huske at det var en liten ts) og ca 1 ts flytende natreen.
Nå måtte jeg ut i kjøleskapet og smake, for jeg har fortsatt igjen fra det forsøket Den er ikke veldig søt, og smaker sterkt, mørkt og kakao. Kankje en litt bitter smak også.
På langt nær så søt som melkesjokolade, men jeg ville tro at den funker fint i en kake, hvor deigen er søtet i seg selv også.
Egentlig var det ikke mye søtning jeg hadde i, men skal den være spisesøt, må det nok litt større mengder til ja.
Blir spennende å høre hvordan det går med dine

Takk. Jeg ser at i tagatosesjokoladen er 45 % av sjokoladen søtet med tagatose, det er mye. Jeg tror tagatesse søter i større grad enn farin t.o.m. så å ta 113 g sukrin skulle ikke bli for søtt i teorien, tenker jeg. Man kan altså tenke at man kan ta like mye som det er sjokolade! Den er for søt for noen, men jeg liker det søtt. Å blande inn nøtter og annet hjelper. Litt fløte/melk hjelper også. Jeg vet den er bitter derfor vil jeg blande den ut. Morsomt dette. Jeg har bestilt fem plater. Den siste jeg smelter om blir nok perfekt