Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-12, 23:45   #5
ostebit
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2011
ostebit er på en erverdig vei

Sv: Litt trøbbel på veien ... (Bivirkninger?)

Hehe, selvfølgelig, glemmer alltid det.. Er ellers normalvektig, men kunne tenke meg å gå ned kanskje 5 kg, men usikker på om det evt. måtte gått utover muskelmasse..

Her er hvertfall eksempler på dagsmenyer :

1:
Frokost: Et kokt egg m/smør og majones, 4 skiver salami, en tomat, ca. 8 cm agurk
Lunsj: "salat" av ca. 8 cm squash, 1/3 paprika, rødløk, tomat, ostebiter, rømmedressing så det "dekker" (ca. 3-4 spiseskjeer), kyllingfilet eller boks tunfisk
Mellommåltid: 100 gram cottage cheese, 3 spiseskjeer tyrkisk yoghurt, bringebær/blåbær, et par spiseskjeer kremfløte, og litt "nøttemüsli"
Middag/kvelds: En kotelett med sopp, løk, fløte- eller cremefraiche-saus. Appelsin til dessert.

2:
Frokost: Eggerøre av to egg med en spiseskje cremefraiche, 3 skiver bacon, en halv paprika, majones.
Lunsj: 1/3 bogskinke, en håndfull sopp, ca. 8 cm purre, 6-8 babymais, fløtesaus
Mellommåltid: Et eple, to babybel, 4-5 skiver spekemat
Middag/kvelds: 3-4 dl kremet fiskesuppe

3:
Frokost: En omelett av to egg, med 2 skiver skinke, løk, 3 sopp, 1/3 tubeost, en tomat og litt agurk
Lunsj: En boks makrell i tomat, majones, ca. 8 cm agurk, en "fiberrik solsikke"
Mellommåltid: 125 gram ost og en neve mandler
Middag/kvelds: 10 kyllingvinger, med grønnsaker og dip(laget av rømme eller majones)
bær med fløte.

Tar også multivitamin og tran hver dag. Hender at jeg tar en atkins-barer også, men ikke hver dag.

Treningen min per uke er omtrent:
-40 min. svømming, middels intensitet
-Løping, 5 km, høy intensitet + tøying
-Sykkel 1 1/2 time, middels intensitet + 30 min styrke, høy intensitet
-30 min styrke, høy intensitet + 1 time yoga/avspenning, lav-middels intensitet
-Spinning 1 time, høy intensitet + 30 min styrke, høy intensitet
-Langkjøring jogging 7-10 km, middels-litt høy intensitet

Jeg får fint til denne treningen uten problemer og med fremgang, men å gå i trapper, da kjennes bena plutselig ut som bly.

Syns det er kjemperart at menstruasjonen min som har vært så og si perfekt og lik i 10 år nå, plutselig endres og blir ustabil og vond, og at det skal være "bra"... Men men...

Men ja... Hjelp hjelp!? Hva gjør jeg galt?

ostebit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat