Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-12, 08:36   #6
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Litt trøbbel på veien ... (Bivirkninger?)

Synes menyene dine ser fine ut, så mitt eneste forslag er at du muligens trenger magnesium-tilskudd? For lite magnesium går ofte utover leggene, enten i form av kramper eller generell "tomhet".

Forresten så har jeg også alltid hatt aldeles smertefri og regelmessig menstruasjon, også med hormonspiral - men det har endret seg det siste halvåret nærmere normalvekt, gitt. Nå skjønner jeg plutselig hvordan det er å ha vondt deromkring hver måned. Det er merkelig å tenke på det som "bra", men sannsynligvis handler det jo om hormoner som får mer naturlig spillerom enn med tidligere kosthold (og i mitt tilfelle, betydelig overvekt) - så enn om det er ille, kan det være med på å avdekke grunnleggende ubalanser man kan følge opp, kanskje. Ellers så er det jo såvidt jeg har forstått mer normalt å oppleve menssmerter enn å ikke gjøre det.

Vil også vurdere det TrillTrall sier. Det er faktisk ganske individuelt hva som er trivselsnivået for karbohydrat-inntak - noen har det rett og slett ikke optimalt under 50kh/dagen, selv om andre klarer seg strålende nærmere null. Verd å prøve seg frem litt!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat