Sv: Argumenter for lavkarbo?
For meg personlig er det positive med lavkarbo at jeg har lært meg å lage ordentlig mat. Jeg spiser mye sunnere og mer variert enn før, slipper sultfølelse og har fått en mye roligere mage. Før slet jeg mye med urolig mage og luftproblemer, og det er ikke verken morsomt eller lett å gå rundt som et gasskraftverk.
Tidligere hadde jeg også en voldsom trang til raske karbohydrater (ofte sjokolade) når jeg var trøtt, nå slipper jeg det suget. Det er veldig sjelden jeg er fysen på noe nå.
I tillegg har det stille og rolig forsvunnet 13 kilo på to år, og det er jeg veldig glad for.
Matbudsjettet er blitt lavere, fordi jeg planlegger innkjøp bedre, og spiser stort sett opp alt jeg kjøper inn. Det blir ikke så mye impulshandling, for jeg er mere bevisst på hva jeg handler inn. Før ble nok handlingen mere styrt av hva øyet hadde lyst på der og da. Og da slang jeg ofte noe godteri med i handlekurven, det er det helt slutt med.
Før hev jeg ofte i meg noen brødskiver før jeg kom igang med middagslaging, fordi jeg var så sulten når jeg kom hjem. Og da ble det ikke noe mer middag. Nå lager jeg ordentlig middag hver dag, har fått helt andre vaner, og ikke minst så får jeg ikke sånn voldsom sultfølelse at jeg må dytte i meg noe veldig fort.
Jeg har et bedre liv med lavkarbo, og kan si at kostholdet mitt er blitt betydelig sunnere.
I tillegg vil jeg legge til at det er lett å gjennomføre denne livsstilen, jeg føler ikke at jeg forsaker noe eller savner noe, det fins så utrolig mye god mat man kan lage på lavkarbo!
Sist redigert av annex : 24-02-12 kl 12:56.
|