Sv: Skyld og skam - hvorfor blir vi tjukke?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Jeg så et intervju med henne tidligere, og jeg tror hun var et spesielt tilfelle i så måte. Det var ikke få vitaminer hun måtte ha i seg, langt mer enn hva man kan forvente etter en GBP og hun spiser fortsatt som en fugl.
Men risikoen er vel høyere med alderen, og det at helsen hennes sviktet såpass med hjerteproblemer o.l. Hun er vel et eksempel på hvor galt det faktisk kan gå, enn hvor sjeldent det skal være.
Dette sier Marit selv i 2010:
Moskva-Marit gikk ned 90 kilo: Jeg kunne dødd dersom jeg ikke hadde tatt slankeoperasjonen.
Etter slankeoperasjonen i fjor har den tidligere NRK-korrespondenten Moskva-Marit gått dramatisk ned i vekt.61-åringen fikk 80 prosent av magesekken og 1,5 meter tarm satt ut av funksjon. Moskva-Marit veier nå 90 kilo mindre enn da hun var på sitt tyngste på 90-tallet.
Jeg tok operasjonen av indremedisinske årsaker. Nå er både kolesterol, blodtrykk og sukkersyken normalisert. Jeg kunne dødd dersom jeg ikke hadde tatt slankeoperasjonen.
De fleste som slankeopereres er en del yngre enn Marit Christensen og kun et fåtall opplever å måtte spise så mye tilskudd som hun må. Men om alternativet er å ikke overleve med alle kiloene, er vel det å måtte spise noen piller ikke så ille, eller.....
|