Sv: Trening på ketolysekuren
Opprinnelig lagt inn av bbh87, her.
Hei.
Ny på lavkarbo.no, og har litt vanskelig for å finne (om det finnes!)
"egne grupper" for de som går på ketolysekuren. vet dere?
Har Torkilds bok, og lest om det som står om trening i den. Men lurer på om noen av dere har noen tips utenom det som står der...
Sånn "in real life":
Hvor viktig er trening i tillegg til kosten for dere? (hver eneste dag?)
Hva trener dere? (og ca hvor lenge?)
Håper på tips og inspirasjon, da jeg syns det er veldig tiltak å trene etter lange dager på jobb...
Takk!
Benedikte
Tjobing!
Jeg trente først bondis 3-4 ganger i uka på kuren, kanskje de to første månedene eller noe. Etterhvert så begynte jeg å trene aktivt styrke også. Veldig varierende resultater, noen ganger føler du deg som verdens sterkeste og andre ganger orker man ikke halvparten av forrige gang.
Men det viktige er at du faktisk bygger både muskler og kondis selv om det ikke alltid føles sånn.
Du vil jo som ved vanlig kosthold føle gradvis økning i både kondis og styrke, men når du slutter å spise ketogent og du har trent underveis vil du faktisk se hvor jækla bra kroppen har blitt.
Det er i alle fall anbefalt å bevege på seg hver dag, husk at Torkil sier at man skal ha 30min mosjon om dagen. Jeg ser en ganske stor forskjell på å "mosjonere" 30 min om dagen og det å fysisk trene til svetten spruter noen ganger i uka. Uansett hva du velger å gjøre så er all bevegelse superbra, gjør det du orker så ofte du gidder så er du laaangt på vei! 
Lykke til.
|