Virkelig nydelig sjal Zincite, der har du strikket en innertier Tusen takk også for oppskriften på blonden. Den ser rett og slett lekker ut Skjønner at du er usikker på garnvalget. Jeg er egentlig ikke så glad i å strikke store klesplagg i bomull. Både fordi jeg synes de har en tendens til å miste fasongen, og også krymper endel i vask For noen år siden strikket jeg en pen genser til moren min i Dales Svale-garn. Genseren holdt fasongen i vask etter vask, og moren min er veldig glad i den og bruker den mye fortsatt. Tenket umiddelbart at det måtte bli perfekt til kjole, men da jeg skulle finne linken, ser det jammen meg ut som om Dale har sluttet å produsere Svale gitt. Alternativet som Dalegarn har nå, må være Lerke. Blanding av 48 % bomull og 52 % merinoull. Har aldri strikket med det selv. Det er litt tynnere enn Svale var, men strikkes på pinne 4 og det er jo ikke så galt. Blir spennende å høre hva du velger Jeg ble forøvrig veldig sur nå da jeg oppdaget at Svale ikker er mere. Har mye svale liggende i mange farger, men ikke nok til en stor genser i noen av de. Må kanskje bruke de til å hekle noen luftige, små sommerjakker med mue hull i mønsteret......