Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Misunner dere som ikke drikker brus, men vet at det er bare en overgangsfase noen dager nå som er verst. Er nemlig tom for pepsi….hadde bare en flaske igjen før helga og den drakk jeg opp i dag. Nå er det ikke mer før til fredag igjen. Kjenner det gjør noe med meg, og jeg minner meg selv stadig vekk på at det er bare psykisk og at det går over. Når jeg savner «boblene» drikker jeg farris/bris, og må det være smak så har jeg i litt funlight i vannet. Altså det er ikke synd på meg. Lurer på om det er verre for dere som drikker mer vin i helgene jeg da Drikker du aldri brus av noe slag Fedona? Da imponerer du meg altså! Du er forresten litt høyere enn meg, og veier litt mindre. Altså er jeg mer komprimert BMI'en er 28 så vi er ganske like du og jeg og Jojomesteren. Eller har like lang vei å gå? I følge kalkulatoren er jeg bare "lett overvektig" da, det er jo å en måte å si det på
Jeg har hatt en sjelden rolig dag, med mye lesing, litt rydding, mye klesvask, baking av knekkebrød, brød og sesamkjeks. De kjeksene var gode de! Jeg gleder meg til en kveld i nær framtid med ost og kjeks, eller bare en kveld da jeg trenger noe i magen før jeg legger meg. Sesamkjeks med smør og ost…
Spiste meg så veldig mett til lunsjen i dag, at jeg ikke har greid å spist særlig etterpå. Men ved hjelp av litt ost på middagen og restene av Damherten greide jeg å få til dette: 1408 kcal, fett: 114.1, karbohydrat: 17.09 og protein: 64.73. Bra fordeling synes jeg. Noterer meg at det er blitt for lite vann; det må tas igjen i morgen.
He he he Jojomesteren; du fremstår som det treningstalentet ja. Regner med du er like glad i å gå på ski som jeg er i å gå på føttene? Med mine minimum 10 mil på turbeina i måneden er det mange som ikke forstår hvorfor jeg ikke er slank . Misunner deg enda ei friuke altså! Da skulle jeg labbet noen mil til; har som mål å etter hvert greie å gå to mil pr dag over 5-6 dager. Drømmer nemlig om fjelltur eller noe sånt. Pilgrimsvandring tror jeg også kan være noe for meg. Vakkert landskap, organisert tur. Fristende…Skal jeg greie å gjennomføre noe sånt tenker jeg at jeg først må vise meg selv at jeg greier å gå 20 km hver dag noen dager. Altså; jeg vet jeg greier det, men er mer usikker på om kroppen greier det all den tid at jeg tidligere fikk fort betennelser hvis jeg "overdrev". Og 20 km/dag kan sies å være litt overdrivelse. Men! Disse betennelsene er jeg blitt mye bedre av etter jeg begynte med lavkarbo, og enda bedre har jeg vært de siste ukene da jeg har kuttet ut mer som jeg ikke tåler (matallergi dessverre, som dumme meg har spist litt av likevel).
Vent med vekta hvis du vet den gir deg dårlig tilbakemelding VSB. Ingen grunn til å be om bråk sliksom. Det samme med deg Albatross. Selv om det er mest vann som kommer av søtt og salt.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|