Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-12, 21:58   #20
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: På hekta til å gi opp ...

Et par tips.

Nok omega 3 i forhold til omega 6 er betennelsesdempende. I form av tran, linfrøolje, Udo`s choice...

Jeg sliter også med stress, angst, depresjon, og LCHF har gjort underverker for meg. Det siste året har jeg kuttet mye medisiner (vil kutte resten og, tar bare litt tid med nedtrapping og timing), sover bedre, mer våken, har begynt med arbeidspraksis og er generelt mer tilstede i hverdagen. Jeg går også i terapi og det sammen med tid betyr jo en del, men mye skjedde ganske raskt ved omlegging til Fedon-kosthold, så erfarte jeg raskt at måltider med mer KH (fortsatt lav GI) førte til dårligere form enn mer type LCHF-kost. Har i lange perioder vært på tilnærmet ketogen kost, men prøver å øke litt og ligger nok nærmere Hexeberg i dag. Er fortsatt (eller konstant) i en utprøving av hvordan kroppen reagerer på ulik mat i ulike settinger. Tidspunkt og aktivitet betyr mye for min psykiske reaksjon. F.eks. kan jeg fint skeie ut med vaffel med 1 times skitur både før og etter, tør ikke det hjemme i ro. Tilsvarende trives kroppen bedre med belgfrukter på formiddagen enn på kvelden.

Med andre ord, bli kjent med din kropp og hvordan den reagerer, men du må starte ET sted.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat