Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-12, 11:25   #1094
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Nå ble jeg veldig usikker på Lerke, fikk svar fra Dalegarn:

Sitat:

Takk for din henvendelse vedrørende mulesing av merinosauer.
Dale Garn kjøper merinoull fra internasjonale leverandører. Mulesing er et tema som opptar mange, og våre leverandører garanterer ovenfor oss at den ull vi kjøper er fra merinosauer hvor mulesing ikke praktiseres. Vi er opptatt av at sauene skal få en human behandling, men har dessverre ikke anledning til å direkte oppsøke opphavsstedet for ullproduksjonen og dermed kontrollere disse opplysningene, og er derfor avhengig av å stole på leverandørens kvalitetskontroll og forsikringer. Merinoull kommer også fra Sør-Amerika og New Zeland, hvor mulesing etter vår kunnskap ikke praktiseres, da den aktuelle fluen ikke eksisterer der. Hvis merinoullen i tilfeller stammer fra Australia, skal den da i følge vår leverandørs forsikringer ikke være fra sauer hvor mulesing praktiseres.

Jeg oppfatter det som om de ikke er sikre selv

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat