Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-12, 15:10   #826
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har brukt salmalaksen etter utløpsdato uten problemer. Kjøper bare til halv pris rett for utløpsdato, ellers så er den jo så innmari dyr!
Men sånn rent generelt er dårlig fisk ikke akkurat sunt, liksom!
Er fisken stekt, holder den seg jo noen dager(2-3) til i kjøleskapet!
Og ja, bakterier dør i fryseren. Fisk til sushi og gravlaks skal vel feks helst ha vært frossen om du ikke vet at den er blodfersk!

Egg holder seg ca 3 måneder etter det som står på pakken. Dumme EU- regler har gjort at de måtte sette så kort holdbarhet. Som om vi har slamonella og sånt tull her i landet, liksom!

Når du åpner kylling(og annet) før utløpsdato og det lukter vondt, er det bare gassen som er sprøytet inn i pakken for at kjøttet skal se apetittelig ut som lukter. Merker det særlig på kylligfilet og kyllingkjøttdeig, ja!


Takk for et skikkelig svar Kitt! Jeg syns den gasslukten lukter råttent, men får håpe du har rett, at det bare er gass... Mistet helt lysten på kylling ett år etter vondt lukt... Jeg bruker salmalaksen stekt, ikke rå, så da dør vel bakteriene også eller?

Ps, kjøpte denne pakken med salmalaks til 15 kr (!!!!) isteden for 130 som den koster tilvanlig... Røverkjøp-hehe...

(Ps2, jeg har dårlig mage i dag, kan det være laksen? Eller parasetten jeg tok i går? Får ofte dårlig mage av det... )

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat