Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-12, 08:08   #1
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Småsjuk unge - hva sjekke hos legen?

Jentungen på 11 år bekymrer oss litt. Vanligvis er hun ei blid og sprudlende jente, men hun har alltid vært såkalt makelig anlagt og er ikke glad i å gå fort og sånt. I tillegg er hun ofte blek med mørke ringer under øynene, føler seg sliten og slapp, blir fort litt kald sier hun og har ofte hodepine.

Vi sjekket for jernmangel for en tid siden og det hadde hun ikke. Jeg tenker i retning stoffskifteproblematikk (hun er helt normalvektig, jeg har selv hatt tendens til lavt stoffskifte ifølge en tidligere lege uten at jeg hadde særlige symptomer på det) kanskje? Da hun var baby fikk hun påvist en asd (hull mellom hjertets forkamre, mener det var asd og ikke en vsd (hull mellom hjertekamrene)), men den hadde lukket seg selv ved 6 mnds alder, vi lurer på det kan være at det ikke er tilfelle allikevel og vil gjerne ha henne undersøkt på nytt av kardiolog - håper fastlegen går med på det. Det er en viss opphopning av hjertefeil i familien, både søsken, forelder og flere søskenbarn av jentungen.

Noen som kan ha andre tips om ting som bør sjekkes ut?

Vi har en liten pepp-talk ang. kosthold her akkurat nå, jentungen og jeg, ingen tvil om at det er rom for forbedringer her... *host* Hun er helt enig så vi får se hvor lenge den enigheten varer. )

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat