Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Jeg er helt uenig i det dere sier at man trenger en eller annen kvakksalver som skylder på en dårlig oppvekst for å fikse dette!
Jeg blir ekstremt agressiv i perioder med feil kosthold, og på feil tid og sted kunne jeg sannsynligvis begått drap fordi jeg blacker ut og vet ikke selv hva som skjer. Med et stabilt blodsukker og nok fett i kosten (bedrer hjernereseptorene) er problemet helt borte.
Nei, vettu hva! Dette er så ufint sagt at jeg ikke har ord. Hvordan i alle dager har du nerver til å trekke inn kvakksalver-begrepet? Dette er jo uten tvil et område du verken har befatning eller erfaring med. Jeg synes det er en stor fornærmelse overfor de av oss som har hatt uvurderlig hjelp fra psykiatrien i en eller annen form. Ja, faktisk noen av oss som har reddet livet takket være det.
Klart. Kosthold hjelper, det retter opp i mye og kan gjøre underverker for dagsform, mestringsfølelse og balanse i hormoner, hvilket er et godt utgangspunkt. Du vet ingenting om hva som utløste amfetaminbruken til trådstarter, eller hva som gjorde at han fortsatte, å påstå uten det minste belegg at kostholdet fikser alt er i beste fall hårreisende!
Ja, da skulle jeg vel ha vært angstfri, da. Alt hadde vært helt koscher, ettersom jeg spiser, og har gjort det i grunn i mange år, så prikkfritt lavkarbokosthold som man får det. Ingen skumle proteiner eller stygge søtnignsstoffer som kan forringe det en gang. Men selv om jeg har det mye bedre, så fikser faktisk ikke lavkarbo alt. Hallo! Når noen kommer med sånne påstander, så lurer jeg på om ikke fanatikerstempelet enkelte av våre motstandere kommer med tidvis er berettiget.
Og beklager til trådstarter for at jeg sporer litt av, men dette syntes jeg var så provoserende at jeg ikke kunne la det stå sånn.
Jeg støtter din idé om å legge om kostholdet, jeg tror du vil legge et godt grunnlag der, men jeg støtter også fullt ut å få noe skikkelig hjelp! Det høres helt uutholdelig ut å ha det som du har det, og å ha kommet i den situasjonen der. Jeg sliter selv mye med sinne, og vet at det er en uvurderlig ventil å få sette ord på det overfor noen som har teknikken og kunnskapen til å få det kanalisert på en bedre måte enn å gå inn i blindt raseri.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|