Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-12, 21:50   #1
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Hva gjør jeg med bankekjøttet?

Jeg har en svær pakke bankekjøtt av høstens elg i fryseren. Problemet er bare at jeg aner ikke hva bankekjøtt er eller hvordan det brukes.

Kan noen av dere snille sjeler guide meg litt i bruken av dette kjøttet? Hvordan skal det kuttes opp (tynne/tykke skifer, terninger etc?)? Skal det bankes (derav navnet bankekjøtt)? Stekes, kokes, og i så fall hvor lenge (har skjønt at det bør være lenge, eller har jeg misforstått?)?

Og om det er noen som kan guide meg i retning en oppskrift som de tror kan passe ville jeg blitt svært takknemlig. Fant en oppskrift på Stroganoff her inne med bankekjøtt, men det var av okse så jeg vet ikke om elg egner seg?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat