Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-12, 07:46   #31
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det ingen som leser det trådstarter skriver? Han opplever denne agressjonen etter at han kuttet junkfood til fordel for et sunnere kosthold. Ikke som en direkte følge av å kutte rusen, såvidt jeg kan lese gikk det mye greiere enn livsstilsomleggingen. Noe jeg vet mange har opplevd.
Forsøk på rotter har jo vist at de foretrekker sukker fremfor kokain, så det er ikke det minste rart. Og ja, jeg mener på alvor at med et lavkarbokosthold vil det bli lettere å ta de rette valgene, og å styre aggresjonen.
Noen blir lettere avhengig av ting enn andre, men er det noe som går igjen i brukererfaringene med lavkarbo så er det vel nettopp dette med å bli kvitt forskjellige avhengigheter!

Og er du helt sikker på at du vil la beskyldninger om at jeg ikke er i stand til å ta vare på barnet mitt ligge åpent på et internettforum, kun basert på at jeg er åpen om at før jeg visste noe om hvordan svingene blodsukker påvirker kroppen og kan gi blackout i sammenheng med adrenalinutskillelse? Det er i beste fall irrelevant i denne saken, det samme er hvordan mitt koshold er pr i dag.

Jeg har redigert, men jeg mener at det du skrev lengre oppe her er helt utrolig! Du skriver at ved å spise lavkarbo er problemet helt borte, mens ved feil kosrhold får du blackout og kunne sannsynligvis drept noen. Jeg tror du overdriver når du skriver her, og det er dette som jeg synes er så langt utenfor grensene at det går an i denne tråden her. Akkurat som at du skjønner hvordan TS har det? Det er noe helt annet om du forteller hvordan du opplever det, slik du forsøker å uttype det over her, men det gjør du ikke lengre oppe, du presenterer det som en sannhet, den du vet og at du vet at dette også vil hjelpe TS. Nesten like ille er å skrive dette om kvakksalvere. Du aner virkelig ikke hvor mye hjelp man kan få hos psykologer/psykiatere. Alle er ulike, også psykiatere.

Nå skal jeg ikke diskutere dette videre i denne tråden her, men jeg mener virkelig du må skjerpe deg når du skirver her inne Carisma.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat