Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-05, 22:26   #13
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta ikke går ned... og det snart er jul

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Men når så mange er på utkikk etter en liten avslapningsperiode så er det alltid kjekt å spørre seg noen spørsmål på forhånd. Altså ikke myntet på bare deg.

Er egentlig ikke det jeg altså - ute etter en avslappingsperiode mener jeg. Og jeg synes ikke det virker som om de andre her heller er ute etter en lettvint unnskyldning for å skeie ut...

Jeg var egentlig topp motivert jeg, for å være i ketose hele jula og ikke la meg friste av noe. Bare jeg går ned, er det ingen problemer for meg å avstå fra det de andre spiser!

Men i og med at jeg nå ikke går ned i det hele tatt selv om jeg er i ketose, føles det litt trist å sitte der og si nei til alt jeg forbinder med tradisjon og julekos. Har aldri spist spesielt mye i jula, men enkelte ting vil jeg gjerne ha, som moltekrem, kransekake og sherry på julaften etter reinsdyrsteika...

På meg virker det ihvertfall demotiverende å være så streng så lenge uten at det gir resultater. Bedre å ta en "hvilepause" og sette i gang med nye krefter på nyåret. Tror jeg da. Men jeg er altså usikker. Jeg KAN jo prøve å legge om nå, spise mer fett osv. Men det er å starte et nytt prosjekt, føler jeg - en ganske omfattende omlegging med mye å sette seg inn i. Jeg vet ikke om jeg synes førjulstida er det beste tidspunktet for det... Lavkarbokostholdet ligger for meg uansett i bunnen. Men skal man holde seg til et slikt kosthold over lengre tid, må man selv tilpasse det etter hva man kan klare å leve med, og tillate seg litt slingringsmonn - mener jeg. Men det må jo være opp til den enkelte selvsagt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat