Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-12, 09:25   #1
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Hjelp, jeg spiser alt for lite!

La inn maten jeg spiste i går, som var en ganske vanlig dag, inn på diett.no for å sjekke hvordan jeg lå an...

Fordelingen var grei, med 64% fett 20% karbo og 15% protein, men energi 989! På en hel dag. Og det er ikke akkurat som om jeg har så mye å ta av, heller. Jeg er 155 høy, og veier 50 kg.

I går spiste jeg (vekten er ganske omtrentlig, veier ikke maten lenger):

Frokost
1 Ryvita knekkebrød, multigrain
ca 5 g smør
ca 10 g leverpostei
1 skive syltet rødbete

Lunch
ca 20 g kokte linser
ca 50 g baconpølser (matmesteren)
1 rå gulrot
1 snackagurk
1 kokt egg

Middag
ca 50 g dampet gulrot
ca 50 g dampet blomkål
ca 50 g dampet brokkoli
200 g steinbitkaker
ca 3 ss smeltet smør

Jeg skjønner jo at jeg må spise mer, og det er ikke rart at jeg er slapp og tiltaksløs, men jeg er rett og slett ikke vant til å spise så mye. Jeg trodde faktisk at det var en rimelig bra dag i går. Frokosten vil jeg ikke endre, har lite matlyst og tiltak på morgenen. Veksler med makrell i tomat på knekkebrødet. Ser at jeg kan legge til noe fett i lunchen. Men orker ikke å spise mer til middag, var stappmett i går. Kanskje legge inn et måltid mellom lunch og middag, og legge til dessert, typ ovnsbakt frukt med nøtter og krem, eller bær og krem?

Noen som har strevd med det samme som har noen tips? Kan jo ikke fortsette sånn