Sv: Hudproblemer
Nå får jeg kun én kvise i måneden, så jeg bør kanskje ikke uttale meg - men jeg har ellers en svært vanskelig hud på vanlig kosthold. Jeg har slitt med atopisk hud, hånd-/foteksem, sår sprukken hud, kløende rød felter osv. osv. siden jeg var barn. I tillegg til hyppige luftveisinfeksjoner, periodevis astma og andre autoimmune problemstillinger. Dersom hudproblemene skyldes et immunforsvar på tur (slik det gjorde hos meg) vil sannsynligvis et lavkarbokosthold virke betennelsesdempende og stimulere immunforsvaret i en riktigere retning. Det har iallefall vært tilfellet hos meg. Samtidig har jeg jo opplevd at syklusen har blitt sparket grundig i gang (på tross av at den var i god gjenge i utgangspunktet). Etter å ha hengt her inne i halvannet år har jeg skjønt at de fleste kvinner opplever dette, og at dette tar lang tid å stabilisere. Jeg har fremdeles noe kortere sykluser enn jeg hadde tidligere, på tross av at det er halvannet år siden jeg la om kosten. Men selv om frekvensen er høyere har blødninger og slikt normalisert seg, så da tenker jeg det er håp for dem med hormonell hud også 
|