Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-12, 15:55   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade ... Litt forvirret ...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ps, gjør det noe om det påvirker blodsukkeret dersom man ikke kommer ut av ketose? Dersom man går ned i vekt? (som dere sikkert skjønner, er jeg litt grønn på dette...)

Alt du spiser påvirker blodsukkeret, men så klart i forskjellig grad. Så det er et litt selvmotsigende spørsmål, men jeg skjønner det kan være litt forvirrende om man er grønn! Om man får i seg mer karbohydrater enn kroppen klarer å forbruke med en gang, så ryker ketosen. Hvor mange gram karbohydrater som skal til før du ikke er i ketose lenger er ytterst individuelt.
Ketose betyr at du har full fettforbrenning, altså ikke karbohydratforbrenning, spiser du så mye karbohydrater at du er ute av ketose, vil du ikke lenger være i full fettforbrenning, så det henger sammen, det hele.
Tror ikke du skal bekymre deg så mye for dette. Noen få ruter sukkerfri sjokolade er ikke all verdens utskeielse.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat