Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-12, 18:48   #9
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Moderat lavkarbo med myndighetenes velsignelse

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg tipper at de som gir slike anbefalinger ikke er så nazi på akkurat prosent-tall men mer at man spiser variert og får i seg alle næringsstoffene.

Men det er jo det som er er et av de store hovedproblemene - alle (de påståtte, livsnødvendige <<skjærende ironisk tone>>) næringsstoffene i mel som IKKE kan erstattes av annen mat. Og alt fiberet man går glipp av da...
(Som om at det ikke finnes flere typer fiber, og de i korn ikke glatt kan erstattes av annen MAT.)
Når man ser bort fra de to stråmannargumentene så er det spørsmålet om man bør hente sine makronæringsstoffer fra fett eller karbohydrater som er det store spørsmålet. Med bortfallet av kolesterolmyten(er såvidt jeg kan se innrømt) så kan ikke jeg se annet enn at det kun er kaloritettheten i fett som er helsemyndighetenes "prinsippielle" problem mot lavkarbo?