Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-12, 09:36   #1
Nivanna
Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 43
Nivanna er ny på veien

Går opp i vekt?

Hei!

Gikk for ett par år siden ned 25 kg på Ketolyse. Nå har sånn 3-4 kg sneket seg tilbake, men føler jeg har vært rimelig flink til å vedlikeholde

Nå er tiden kommet for å fjerne seg med de 25 siste kiloene! Har nå vært i ketose i snart 2 uker, og i begynnelsen gikk jeg nedover, men de siste dagene har jeg gått opp nesten 1,5 kg igjen! Utålmodig som jeg er, kjenner jeg at det frustrerer meg!

Jeg veier meg også hver dag, og merker at det bør jeg jo da ikke gjøre, så nå har jeg sagt til meg selv at det ikke er lov å veie seg før neste mandag!

Men, til spørsmålet - kan dere se litt på hva jeg spiser/drikker og se om det er noe der som kan gjøre utslag? Syns nemlig det var veldig til oppgang..

En typisk dag er :

frokost : noen ostechips eller babybel eller annet lettvint, men som regel dropper jeg den helt. I helgene blir det gjerne omelett/egg

lunsj : grønn salat (salat, agurk, paprika, squash, litt avokado osv som regel) med kylling/skinke/tunfisk/ost samt div olje til dressing

middag : rent kjøtt (kylling/karbonadedeig/laks/biff/svin) med grønnsaker og gjerne bacon. Gjerne sopp, squash, litt tomat, løk, spinat osv. Tar ofte litt seterømme eller creme fraiche og surrer det i.

kvelds : ostechips eller annet lett, men som regel blir det ingenting.

Så altså, i hovedsak spiser jeg lunsj og middag, frokost og kvelds skjer ikke så ofte. Kan det hende jeg spiser for lite?

Ellers drikker jeg 2-3 liter vann hver dag, drikker ikke light-brus og sånne ting.

Noen som har noen synspunkt?

Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat