Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-12, 11:57   #27
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Fortolling av varer

Litt avsporing her, men skjønner ikke hvorfor dere bråker om denne 200,- grensa.

Jeg vet at for min bedrift og bransje så hadde vi fått store tap dersom tollgrensen ble økt til f.eks 1000,-. Vi har dyrere innkjøpspriser i Norge, på akkurat samme varer i Sverige, ergo koster de varene mer i Norge enn i Sverge. Vi må også betale mva på dette til staten, så hvorfor skal man handle momsfritt fra utlandet?! Det er jo helt riktig at man betaler mva på det man kjøper fra utlandet, ellers burde man gi mva fritak på samme sum for alt som blir handlet i Norge også, slik at vi som driver butikk har mulighet til å konkurrere på mer likt grunnlag/ mer like priser.

Og det samme gjelder for mange bransjer.

Tenk på alle de forskjellige bedriftene rundt om i Norge skal gå rundt, og vil tape stort dersom alt man handler for inntil 1000,- skal bli tollfritt/ momsfritt dersom man kjøper fra utlandet.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat