Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-12, 18:46   #44
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Fortolling av varer

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Om det du handler kommer via Posten, tar de allikevel 120 kroner for egenfortolling og lagerkostnad, hvis jeg har forstått riktig da. Og da er man jo like langt. Det er kanskje noe annet om det går via f.eks. DHL, det har jeg ikke sjekka.

Jepp, de tar 120,- for å gi deg beskjed om at pakken din er kommet og for å "passe på" den for deg til du får hentet den. Så da sparer man ikke noe på å fortolle selv.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.
Sjekket bare for gøy, og 200 1975kr er 973,13 2011kr. De kunne da i allefall indeksregulere satsen synes nå jeg.

Sitat:

Men tenk på alle varer, eller kjøpr du gjør som koster mellom 200,- og 1000,- da, som blir 25% rimeligere fordi det da blir momsfritt å handle fra utlandet, mens kjøper man fra en norsk bedrift så må momsen betales?

Ville ikke du handlet betraktelig mer fra utlandet dersom du sparte 25% på omtrent alt?

Det er jeg ikke så sikker på at jeg ville gjort. Uansett så var ikke min kommentar ment som svar på din post, bare kom rett etter

Jeg synes fortsatt at det ikke er noe i veien for å indeksregulere slike satser. Syns faktisk at det skulle være en selvfølge at det ble gjort. Muligvis ville dette øke netthandelen men jeg som forbruker ser det ikke som min oppgave å passe på butikker i Norge.

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat