Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-12, 19:46   #6
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mat som matcher mosjonen

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg tenker vel på de TV debattene ol som har vært der toppidrettsutøvere og representanter for olympiatoppen el.l. Har uttalt seg særdeles negativt om lavkarbo. Men som du sier, lavkarbo har et vidt spekter og i de debattene fokuseres det gjerne på det ekstreme...

Selv opplever jeg ikke problemer med å trene på lchf ( innti 50?g/ dag) men erfarer også at jeg tåler mer under treening enn ellers.

Ja, toppidrett er ikke en normaltilstand, så der må det vel litt spesiell kost og mye rask energi til. De sliter jo med å få i seg nok og karbohydrater gjør det vel mulig å få i seg litt ekstra..

Jeg sliter med hardtrening hvis jeg går lavere enn 50. Siden jeg for det meste trener hardt, holder jeg meg da over det. Kroppen min har det helt fint med det og det virker som at kroppen til f.eks Marit Bjørgen har det fint med sitt kosthold, og da er det litt vanskelig å se behovet for å endre på det.

Synes jeg da.. Andre kan godt være uenig..