Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-12, 18:50   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Chorizo pølser fra Idsøe

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kjøpte en 2-pk m Idsøe Chorizo pølser her om dagen - men det stod ikke oppført næringsinnholdet ...
Noen som vet hvor mye karber det er i disse pølsene? Har fått det for meg at det er svært lite - men tør ikke spise dem før jeg vet om jeg har kjøpt riktige pølser....

BTW - er ikke produsentene pliktige til å oppgi næringsinnhold på varene de selger ? Irriterende når det ikke står oppgitt hvor mye karber det er i en matvare synes jeg...har jo ikke akkurat Matvaretabellen på lomma 24/7 heller....

Vist du ser på ingrediensene så ser du kjapt om det er mye karbohydrater eller ikke.. Kommer en form for stivelse tidlig så er det mer enn om den kommer på slutten.
Vist jeg ikke husker helt feil er det ingen stivelse i chorizo og dermed ikke karbohydrater.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat