Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-12, 13:19   #1
Treningsfrik
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Treningsfrik er ny på veien

Reaksjon på sukkerinntak

Sitter her og er rimelig lei og oppgitt. Kroppen er i harnisk og energien er på bunn. Og egentlig så skriver jeg dette bare for å få ut litt sjelelig gørr.

Jeg har gått på lavkarbo egentlig i flere år. Men i et vanskelig svangerskap der jeg lå mye på sykehus, gikk det helt skeis og jeg ramla virkelig utpå. Jeg har strevd med å komme meg tilbake igjen, til tross for at jeg har merket at kroppen ikke har hatt godt av alle karbohydratene. Men nå har jeg levd strikt lavkarbo siden nyttår og kroppen har endelig svart på det. Jeg trener 4-6 ganger i uka og i går var det som om jeg svevde avgårde på en sky av energi. Det var så deilig.

Men så til problemet. Vi dro i bursdag til svigermor. Jeg tok med meg min egen kake. Og selvsagt ble svigermor dritsur for det, og for å blidgjøre henne tok jeg et stykke fromasjekake, og for å virkelig toppe det, tvang jeg ned et stykke til. Resultat: Jeg ble kjempekvalm og fikk skikkelig vondt i hodet. Hele natta har jeg slitt med kvalmen og hodepinen og enda i dag er jeg tung i hodet og kvalm. Og energi har jeg ikke i det hele tatt.

Jeg tror det er reaksjon på det plutselige sukkerinntaket. Kroppen min måtte jo få sjokk for jeg har ikke spist noe med hvitt sukker i på flere mnd.

Er det noen andre som har lignende erfaringer?

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat