Sv: Reaksjon på sukkerinntak
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Jeg kom til å tenke på - kan det ha vært en reaksjon på mel? Om du er ømfintelig kan en hverdag uten mel ha gjort at kroppen din nå VIRKELIG sier fra. En eventuell skjult intoleranse slår gjerne skarpt ut om man holder seg borte fra matvaren en periode for så å gjeninnføre den...
I verste fall kan det jo være både mel og sukker... men du kan jo være obs på det og forsøke å finne ut av det?
Jo jeg mistenker at jeg er ømfintlig overfor hvitt hvetemel. Jeg har ikke bevisst holdt meg unna hvetemel, men i og med at jeg holder en ganske strikt lchf så har jeg faktisk ikke spist hvetemel på mange uker. De to siste fredagene når jeg har spist pizza, så har jeg våknet med kvalme dagen etter. Og når jeg tenker meg om så har min livs følgesvenn; Kvalmen, vært fraværende disse ukene.
Men den kaken jeg spiste inneholdt ikke hvetemel, jeg spiste kun fromasjen. Så da er jeg nok ømfintlig for begge deler. Det var så fælt å våkne med skikkelig fyllesyke, og det varte hele mandagen, litt mindre tirsdag, og enda i dag er jeg ikke helt på topp. Nei, dette gjør jeg IKKE igjen!
Jeg trente i går. Det var skrekkelig tungt å komme igang, men det gikk egentlig ganske lett når jeg først var ute av døra. Så treningsmessig er jeg ikke tilbakesatt.
Takk for at dere har delt tanker og erfaringer med meg! Og ikke minst; takk for støtten når det gjelder min svigermor, og andre som ikke vil forstå. Jeg skjønner jo at det er ganske så vanlig. 
Det er jo mye som går i glemmeboka etterhvert fordi man gjennom mange år har blitt vant til å være uvel og kvalm, jeg har vært det siden jeg var barn, og at man uten å helt være det bevisst har tatt forholdregler i forhold til hva som gjør en kvalm. Nå kom jeg på at det er lenge siden jeg måtte slutte å spise sånne boller som de selger på bensinstasjonene fordi jeg ble kvalm og full av luft. Jeg har laktoseintoleranse og det har fått skylda for mange av mine plager, men kanksje gluten er en medvirkende årsak.
Sist redigert av Treningsfrik : 14-03-12 kl 19:43.
Årsak: jeg kom på mer som måtte være med
|